tijd voor de Sleutel

Hoe en waar zie jij, dat het van belang is om spiritualiteit te blijven aankaarten in de politiek?
Kagib

tijd voor de Sleutel

Bericht door Kagib »

Nou ik zie dat dit onderwerp nog niet opgepakt is. Dan begin ik maar.
Wat mij betreft kan een politieke partij een geweldige mogelijkheid zijn om de spiritualiteit in de picture te brengen.
Op dit moment ontbreekt het fundament in de samenleving in de wereld en dat is die spiritualiteit.
Wat versta ik dan onder spiritualiteit?
Een Bron van Weten die aanwezig is in het hart. Ik noem dit het Weten in het hart.
Die kennis kan pas zichtbaar, voelbaar, worden met een open hart.
En daarin ligt op dit moment het fundamentele probleem er is geen ruimte voor dat hart.
Alles draait om de mind en de constructies die van daaruit ontstaan.

Een Nieuwe Wereld kan pas ontstaan, opstaan, zichtbaar worden vanuit dat hart.
Vanuit dat Weten in het hart.
DIt omvat heel veel, dit omvat alles.
Als dit ruimte gaat krijgen dan zal alles veranderen, alle facetten van de samenleving.
Dit begint bij de geboorte en eindigt bij het sterven.
Een politieke spirituele partij kan constructies bouwen waarin dit Weten in het hart vanaf de geboorte geÏntegreerd wordt.
Dat die voeling er is vanaf de geboorte, dat die ruimte ervoor is. Dat dit ruimte krijgt in een kind. Het kind heeft hier vaker in eerste instantie veel meer voeling mee maar door de huidige opbouw van de wereld verliest het kind die Verbinding bijna altijd.
School kan dit in het lesprogramma verder voortzetten waarin die ruimte blijft voor dat Weten in het hart. Ruimte voor zelfkennis, ruimte voor een ont-dekkingstocht. Wie ben je? Waarom ben je hier? Waarom is alles zoals het is.
Niet het benadrukken van de mind maar juist een open hart zodat het Weten in het hart zich kenbaar kan maken.
Dit thema kan ook uitgewerkt worden binnen de gezondheidszorg waarin dan heel anders gekeken gaat worden naar ziekte en gezondheid.
De hele structuur van de samenleving kan zo heropgebouwd worden vanuit het Weten in het hart.

Dit in het kort. Ik ben hier al meer dan de helft van mijn leven mee bezig. Het heeft zich uitgekristalliseerd in een soortement van Sleutel.
Ik zal m hieronder plaatsen:

DE SLEUTEL

Het leven draait om zelfkennis.
Ont-dekken dat wat je werkelijk bent.
Juist ziekte, conflicten, disharmonie kunnen een mogelijkheid zijn om hier verbinding mee te krijgen.
Door de duisternis naar het Licht.

Het uiteindelijke geluk zal je nooit buiten jezelf kunnen vinden.
Wat je werkelijk bent, is niet van deze wereld.
Iedereen leeft in zijn/haar belevings/denkwereld en krijgt dat op zich af, wat hij/zij nodig heeft.

Iedereen heeft in zichzelf een goddelijke vonk.
Dit spreekt dmv het Geweten bij eventuele 'misstappen',
en in verbinding met de intuitie kun je meer en meer onderscheidingsvermogen krijgen in dat wat Waarheid is.
Door groei van deze Vonk, kan deze Waarheid langzaam, maar zeker, onze hele persoonlijkheid doorstralen.
Je bent dan Vrij!
Levend vanuit de Essentie, ben je dan verbonden en in harmonie met het Al, met Alles.

Het Leven is Eeuwige verandering en ontvouwing.
Sterven is slechts overgang.

Die Sleutel heb ik dus uitgewerkt in een boek waarin ik elke regel verder uitgebouwd heb wat de betekenis daarvan is binnen de samenleving.
Helaas is het boek nu niet meer te koop, alleen tweedehands omdat mijn uitgever failliet is maar het materiaal daarin zou zeker gebruikt kunnen worden binnen deze politieke partij.
Als hier dus ruimte voor is. Want zonder dit fundament kun je niet bouwen. Dan is er niets nieuws onder de zon.

Wil je jezelf hier verder op/in orienteren dan zal ik hieronder de links plaatsen waar ik de Geest van de Sleutel verder uitgewerkt heb of teksten deel vanuit die Geest.
Eerst de link op facebook waarin ik teksten uit het boek plaats:

https://www.facebook.com/groups/boektijdvoordesleutel

En hierna de link waarin ik teksten plaats vanuit de Geest van de Sleutel.

https://www.facebook.com/groups/tijdvoordesleutel

Ik zou zeggen onderzoek het. Als het resoneert ben je van harte welkom.
En algemeen ja neem de tijd om dit alles tot je hart te laten spreken, want daar probeer ik verbinding te maken.
Met jouw Weten in het hart. Alle reacties zijn van harte welkom.

Hartelijke groet Kagib

Terug naar “Spiritualiteit in de politiek”