De visie nieuwe samenleving en wifi als 1e levensbehoefte?

Wat is er gaande?
Renée

De visie nieuwe samenleving en wifi als 1e levensbehoefte?

Bericht door Renée »

Uit de "visie nieuwe samenleving" van de website: "De economie zal die belonen die zich inzet voor een veilige, gezonde samenleving. Idealiter is er een economie zonder geld, tot die tijd kan iedereen in vertrouwen leven dat zijn/haar leven gevuld is met voldoende eten, drinken, onderdak, zorg, ontwikkelingsmogelijkheden en wifi."
Persoonlijk denk ik dat je je als partij zou kunnen afvragen of bovenstaande alinea thuis hoort in de visie. Ik kan mij vinden in de meeste speerpunten van de partij, maar ik vraag mij af of een partij die straks serieus genomen wil worden er op moet gaan vertrouwen dat er veel mensen uit onze maatschappij zo in vertrouwen kunnen leven. Als je een grote aanhang wilt hebben van bewuste mensen denk ik persoonlijk dat je je wel kunt richten op mensen die bewust zijn, die gezonder en socialer willen leven, die zich bewust zijn van wat wij met de aarde doen en die weer dichter naar de natuur willen, zowel met kennis als geneeswijzen als met de manier waarop ze leven, maar met een woord als "spiritualiteit" hebben de meeste mensen nog helemaal niets. Begrijp mij niet verkeerd, ik ben iemand die zeker gelooft in dat er meer is tussen hemel en aarde. Die gelooft in werken vanuit je hart. Die gelooft in het hebben van intuitie en daar naar handelen. Die gelooft in onze verbinding met alles en die gelooft dat alles werkt door middel van frequenties/energie. Ik hoop dat er een grote partij komt die integer handelt, die niemand in hokjes stopt of labelt, die sociaal os en staat voor de belangen waar deze partij voor staat, maar ik denk dat je het als partij in deze maatschappij alleen gaat redden als je weg blijft van alles wat "zweverig" genoemd kan worden.
oja, en "wifi" als eerste levensbehoefte in een stuk waarin het ook gaat om "zorg dragen voor onze planeet" dat gaat niet samen. Je zou daar internet van kunnen maken, maar zelf dat vind ik geen eerste levensbehoefte. Wifi is zo ontzettend schadelijk voor mens, dier en plant, dat ze het eigenlijk zouden moeten verbieden. (maar ook dat kan je beter niet in een partijprogramma zetten ;) )
Marcel

Re: De visie nieuwe samenleving en wifi als 1e levensbehoefte?

Bericht door Marcel »

Ik denk dat er best veel mensen zijn die zich in deze visie kunnen vinden.
Steeds meer mensen om mij heen vinden dat het anders moet, beter voor het milieu/natuur, zorgen voor elkaar, alleen weet men niet hoe.
Als partij zou je uitgewerkte voorbeelden moeten presenteren zodat mensen zien dat het anders kan.
In een later stadium ook kleine projecten initieeren en zorgen dat deze een succes worden dan krijg je mensen mee.

Ik zie wifi ook niet als eerste levensbehoefte, en hoort niet in de visie thuis.
Internet vind ik een twijfelgeval. Er zijn nog steeds mensen die geen internet hebben of er niet mee om kunnen gaan.
Wat dat betreft kunnen we wat van onze oosterburen leren.
Daar heb je nog kleine bankfilialen, ook in kleine dorpjes, met automaten waarmee je je rekeningen kunt betalen.
En er is ook een medewerker aanwezig die je netjes helpt mocht het nodig zijn.
Steven
Site Admin
Contacteer:

Re: De visie nieuwe samenleving en wifi als 1e levensbehoefte?

Bericht door Steven »

Wat mij betreft, persoonlijk, vind ik dat ieder wezen recht moet hebben op toegang tot internet, in ieder geval 1x per dag.
Voor long distance calls, als je mensen mist die ver weg wonen.

Verder is internet handig en zeker geen basis voorwaarde m.i..

Maar als je het aan de generatie onder mij vraagt... ben ik benieuwd wat zij zeggen ;-)
"Alles van het leven komt me toe met gemak, vreugde & glorie!" :lol:
- Gary M. Douglas & Dr. Dain Heer (Access Consciousness)
Plaats reactie

Terug naar “Het klimaat van de Aarde”