hulp gevraagd

Welkom op het forum Politiek Vanuit Het Hart.
Hier kan je een nieuwe Topic aanmaken waarin je jezelf kan voorstellen en vertellen wat je nog meer wilt delen.
michak

hulp gevraagd

Bericht door michak »

goedemiddag allemaal,

mijn naam is Micha ... geboren 1970 ... actief bij MenS sinds 2010 ... nog enkele jaren in het bestuur gezeten 2014-2016 ...

Erg jammer dat PdNM niet mee kan doen dit jaar. Een gemis.

Van de gelegenheid maak ik gebruik voor een a-politieke oproep:
Ik zoek hulp voor een bewustwordingscampagne langs de lijn:

- er is een medicijn voor corona - twee zelfs.
- het vaccin is voor de meesten af te raden in dit stadium van getest-zijn.
- de lockdown ... laten we daar eens een goed gesprek over hebben.
- de economie ... wie wordt er nu rijk, en moeten we de euro niet eens reorganiseren?
- complotdenken of compleetdenken? Hebben we last van Collectieve Wegkijkeritis? Hoe zit het met de Wereldoorlogen, de daders van de moord op Kennedy, de daders achter New York 11-9-2001 en nu de corona-pandemie waar medicijnen en artsen worden tegengewerkt?
- oorlogen ontstaan niet spontaan. Boze gewone mensen starten nooit een oorlog, hooguit een relletje. Elke oorlog is grondig georganiseerd en gefinancierd. Omdat oorlog wettelijk verboden is, wordt het niet eens tijd om al die mensen aan de tand te voelen en op te sluiten?
- vergeef ons, zoals wij ook onze vijanden vergeven - maar we houden ze natuurlijk wel even tegen.

liefs,

Micha Kuiper
072 507 1151
kupvlc@gmail.com
Tjwan
Contacteer:

Re: hulp gevraagd

Bericht door Tjwan »

Hoi Micha, mooie oproep! (of eigenlijk zijn het meerdere oproepen, zo breed en uiteenlopend zijn de onderwerpen die je aankaart...)
Je wilt een bewustwordingscampagne, en vervolgens noem je een aantal onderwerpen (soms met een vraag, soms met een mening of standpunt)

Wat is daar concreet je hulpvraag? Wil je erover sparren? (bv over de vraag wanneer je campagne gericht is op overtuigen, of informeren en wanneer op bewustwording sec?)

Of wil je inhoudelijk over de onderwerpen sparren?
Ik loop ze voor mijzelf even na, om na te gaan waar ik mij mee kan verbinden:
1. Corona gerelateerd: ik heb een standpunt, maar wat mij veel méér boeit, is hoe we de verschillende standpunten met elkaar kunnen verbinden (ipv de ander proberen te overtuigen). Ik zie ons kabinet hier geen inspanningen voor plegen, en ik zoek naar een mogelijkheid om daar dan zelf die verbinding (vanuit het hart) te gaan leggen... En dat begint met de ander te proberen begrijpen.

2. Economie en geldsysteem: Ook heel breed, maar heeft zeker mijn interesse. Ik maak daarvoor een apart onderwerp aan. Doe je mee?

3. Complot of compleetdenken: Dat is een lastig onderwerp om oordeelsvrij te bespreken (Dat merk ik aan je toonzetting en framing). Ook hierin ben ik op zoek naar de wijze waarop we verschillende standpunten vanuit het hart kunnen verbinden.. Ik heb hét antwoord nog niet, maar ik heb wél het stellige gevoel dat in tegenstellingen blijven denken daar niet bij gaat helpen, integendeel... Ik ga graag het gesprek hierover met je aan, vanuit een non-duale visie bewustzijn te creeeren (bv door de vraag te stellen: wat maakt dat we zo in tegenstellingen zijn gaan denken? Iedereen komt met andere feiten. Daarbij is het ene feit wat sterker dan het andere. Ik heb geleerd dat je altijd feiten selecteert (en daarmee andere feiten negeert). Ook dat selectie proces van feiten zou oordeelsvrij moeten zijn, maar dat schijnt wetenschappelijk niet te kunnen, heb ik begrepen... Dus welke selectie van feiten je maakt, is al gebaseerd op een oordeel of mening...... (ik ben hier nog niet uit.. de moeite waard om verder te verkennen!)

4. Oorlogen: die laat ik even voorbijgaan
Met de uitnodiging aan jou om dit onderwerp wat concreter te maken. Wie zijn "al die mensen" , wat bedoel je precies met aan de tand voelen en op te sluiten? (voor mij klinkt dat niet als verbindend vanuit het hart, ik proef ook geen wil om "die mensen" te begrijpen.. kortom: ik ben nog aan het stoeien of de wijze waarop je dit onderwerp introduceert, wel aan de kernwaarden van PDNM voldoet), en oordelen van feiten te scheiden. Dat maakt het vervolggesprek wat makkelijker.

5. De laatste zin (vergeef ons....) lijkt wel een grapje, zó tegenstrijdig is die (vergeven, en tegelijkertijd "even" tegenhouden.. voor hoe lang dan, en welke reden?) , dus daar ga ik vooralsnog niet inhoudelijk verder op in..

hartegroet,

Tjwan Oei
Verbinding vanuit mijn <3
Plaats reactie

Terug naar “Welkom”